המרת פורמט וידאו 8 - 8 mm video format
המרת קלטת אודיו Equipment for Digital conversion המרות אודיו סאונד ל-CD

 

 

קצת היסטוריה על הפורמט וידאו 8

ה-Video8 היה פורמט נפוץ מאוד בקרב שוק הוידאו הביתי. הפורמט הומצא על ידי חברת Eastman Kodak בשנת 1984, וכשנה לאחר מכן צבר פופולריות דרך אינטגרציה למצלמות וידאו ביתיות. הפורמט זכה להצלחה מסחרית מכיוון שגודל הקלטת היה קטן הרבה יותר מהפורמטים המתחרים באותה תקופה: VHS ו- Betamax, מה שאפשר למצלמות הוידאו להתכווץ גם הן. זאת אומרת פתאום הכל נהייה קטן וקל (במשקל) מה שגם הקל על מלאכת הנשיאה של המצלמה. וכך כל צלם חובב הרגיש כמו מקצוען.

עוד יתרונות שפורמט ה Video8 הציע היו זמן הקלטה ארוך יותר (עד 120 דקות לעומת 45 דקות ב VHS-C), ואיכות סאונד טובה יותר. איזה כיף – אפשר לצלם שעתיים בלי לחשוש שיגמר הסרט. אבל היו לו גם חסרונות  - החיסרון העיקרי של הפורמט היה חוסר היכולת שלו להתנגן על מכשירי וידאו ביתיים (VHS). כדי לעשות זאת, היה נדרש להמיר את קלטות ה Video8 ולהקליט אותם על קלטות VHS, דבר שפגע באיכות התמונה.

קצת פרטים טכניים

מידות קלטות ה Video8 הם 95 x 62.5 x 15 מילימטרים, ורוחב הסרט המגנטי הוא 8 מ"מ. הקלטות כוללת בתוכן מנגנון הגנה על הסרט ומנגנון מניעת הקלטה (אותו צו'פצ'יק שהיה צריך להכניס או להוציא אם רציתם להגן על הקלטת שאחד האחים או הילדים לא ימחוק אותה).נמשיך הלאה לאחיו הצעיר.

האח הצעיר של הוידאו 8 – ה- Hi8

בשנת 1989 נוצר פורמט ה Hi8 שהיה עדכון לפורמט המקורי. בעזרת שיפור איכות הסרט המגנטי והאלקטרוניקה בתוך מצלמות הוידאו, הצליח הפורמט החדש לשפר את איכות התמונה מבלי לשנות את המימדים הפיזיים של הקלטת. משום כך, כל מצלמות ה Hi8 יכלו לנגן ולהקליט גם בפורמט Video 8, אך לא להפך.

האח העוד יותר צעיר  - ה-Digital8

בשנת 1999 הוצג פורמט ה Digital8, אשר התבסס על סטנדרט ה DV שהתפתח באותה תקופה, והתחרה בקלטות ה DVCAM ו- MiniDV. הפורמט החדש עבר מהקלטת וידאו אנלוגית לדיגיטלית, והציג שיפור משמעותי באיכות הוידאו והאודיו, אך דרש מהירות סרט גבוהה יותר. בשיטת השידור PAL, הסרט המגנטי בקלטת היה חייב להתנגן במהירות גבוהה יותר פי 1.5 מהמהירות של פורמט ה Video8 המקורי, מה שקיצר את זמן ההקלטה המקסימלי בשליש. מצלמות Video8 או Hi8 לא יכלו לנגן או להקליט בפורמט Digital8, אך רוב מצלמות ה Digital8 יכלו לנגן את כל שלושת הפורמטים.

האתגרים בהמרת Video-8

אחת הבעיות של הפורמט הזה הוא הסרט הרחב יחסית בעל רצועות אופקיות הממלאות כחצי פריים שנותנות תוצאות המרה לא אופטימלית בכלל. בנוסף המכשירים עצמם מאוד ישנים והמכניקה שלהם סובלת מבעיות. בעיה אחת מוכרת עם תא הטעינה של הקלטת שפשוט נתקע, לא נפתח הוא מקשה על סיבוב הקלטת.

אנו בגל קול דיגיטציה מתמחים בתחום של קלטות וידאו Video 8 מכל דור ומכל פורמט.  אם יש בידכם אוסף של קלטות וידאו מפורמט Video 8  - צרו עימנו קשר לקבלת הייעוץ המתאים ביותר.

    

 

 

 

המרת ארכיונים